JanG 1 Report post Posted April 18, 2018 Für viele scheint das letzte Update eine zumindest befriedigende Lösung geschaffen zu haben. Bei mir kommt es nur noch sporadisch zu Aufnahme-Abbrüchen - meistens, wenn ich WLAN und Ethernet am Rechner gleichzeitig an habe (weil ich vergesse, nach AirDrop das WLAN wieder abzuschalten). Mit Ethernet allein funktionieren Aufnahmen nach meiner Erfahrung jetzt aber stabil. "Ethernet" und "WLAN" beziehen sich dabei ausschließlich auf den Anschluss des aufnehmenden Rechners ans Netzwerk. Im Netzwerk lief und läuft seit jeher eine mischung aus beidem, teilweise auch in Reihe geschaltet, also WLAN - Ethernet - WLAN. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Unlimited 0 Report post Posted April 20, 2018 On 18.4.2018 at 10:24 AM, xnor said: Hallo? Bei mir existiert das Problem mit den abbrechenden Aufnahmen von eyeTV nach wie vor. Ist dieser Thread tot? ___ Hello? My issue with eyeTV aborting recordings still remains. Is this thread still alive? Hallo, das Problem besteht bei mir weiterhin. Nach Extrakt 29 min, wie gehabt. Gesten neue FB angeschlossen da Umstellung auf VDSL. Selber effekt. Das wollte ich mal noch abwarten, an Daran liegt es nicht. Werde das Teil in Kürze bei Amazon reklamieren wenn nicht noch ein Wunder passiert. Ich hatte bereits im Januar über die offizielle geniatech Seite reklamiert und ein "Ticket" bekommen. Seitdem funkstille. Das Forum war die einzige Hoffnung. das Teil ist gut aber wenn es nicht läuft eben leider Schrott. So vergraut man Kunden. Habe nicht den Eindruck das da jemand dran arbeitet. Same problem, not solved. Changed to a new fritzbox Vdsl router yesterday, same result. Will sent it back & claim to Amazon soon. In January if tried to raise the prob officially at geniatech, got a Ticket but no feedback until today. actually,Netstream is a nice device, but if it don't work just rubbish. And their customers service really sucks. Don't really think somebody is working on this bug. Quote Share this post Link to post Share on other sites
handree 0 Report post Posted April 20, 2018 Ich habe in der Zwischenzeit die Diskussion verfolgt und habe dem Update eine Chance gegeben. Auch bei mir hat sich keine Verbesserung ergeben. Nach 29 min stoppt jede Aufnahme. Letztes Jahr hatte ich auch bei Geniatech mehrere Tickets eröffnet und außer Allgemeinplätzen nie wieder was gehört. Ich habe auch das Vertrauen verloren, dass Geniatech das Thema lösen kann oder will. Da bei mir DVBLink stabil funktioniert, ich damit alle 4 Kanäle gleichzeitig nutzen und mittlerweile die Aufnahmen auch schneiden und archivieren kann, werde ich mich endgültig von EyeTV verabschieden. Auf Grund der aktuellen Erfahrungen hätte dieser Wechsel mit MacOS 10.14 sowieso angestanden. Viel Erfolg! Quote Share this post Link to post Share on other sites
JanG 1 Report post Posted April 21, 2018 Ich muss mich korrigieren, Bis zum Update auf macOS 10.13.4 funktionierten Aufnahmen bei mir wieder problemlos. Seit ein paar Tagen ist jedoch auch bei mir bei sämtlichen Aufnahmen nach 29 min Schluss (vor dem Update waren es unterschiedlich lange Zeiträume). Also @thomaskud, auf zur nächsten Überarbeitung - und bitte auch zur Umstellung auf 64 Bit - oder macht bitte eine klare Ansage zu dem Thema 64 Bit, damit man rechtzeitig nach Alternativen suchen kann. Danke! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Igl 1 Report post Posted April 24, 2018 Hallo @JanG ich komme derzeit nicht zum Testen, ob sich das 29-Minuten-Problem bei meinem Heimnetz irgendwie verändert hat. Hat sich eigentlich aus der TeamViewer-Session mit @JanG die Fehlerursache finden oder zumindest eingrenzen lassen @thomaskud? Ich hab zu dem Thema bisher noch nichts entdeckt? Aber zum Thema 64-Bit kann ich vielleicht was beitragen:@thomaskud hat sich mir gegenüber per PN geäußert, dass eine 64-Bit-Version bereits recht weit fortgeschritten ist - ein offizieller Erscheinungstermin sei noch nicht festgelegt. (@thomaskud, ich hoffe, das war jetzt nicht so super geheim, dass ich es hier nicht verlauten lassen sollte - du siehst ja, eure Kunden werden ungeduldig und fangen an, sich anders zu orientieren....) Quote Share this post Link to post Share on other sites
thomaskud 13 Report post Posted May 4, 2018 (edited) On 4/24/2018 at 9:00 AM, Igl said: Hallo @JanG ich komme derzeit nicht zum Testen, ob sich das 29-Minuten-Problem bei meinem Heimnetz irgendwie verändert hat. Hat sich eigentlich aus der TeamViewer-Session mit @JanG die Fehlerursache finden oder zumindest eingrenzen lassen @thomaskud? Ich hab zu dem Thema bisher noch nichts entdeckt? Aber zum Thema 64-Bit kann ich vielleicht was beitragen:@thomaskud hat sich mir gegenüber per PN geäußert, dass eine 64-Bit-Version bereits recht weit fortgeschritten ist - ein offizieller Erscheinungstermin sei noch nicht festgelegt. (@thomaskud, ich hoffe, das war jetzt nicht so super geheim, dass ich es hier nicht verlauten lassen sollte - du siehst ja, eure Kunden werden ungeduldig und fangen an, sich anders zu orientieren....) Dear JanG, lgl and all, - 29min crash problem: if we start - or restart the EyeConnect.APP the system scheduler is reset and the “29 Minute” crash is gone - seems to us, as it now works on 2 customers system without error. - eyetv 3 32bit & macOS HighSierra 10.13.4 see our FAQ: https://www.geniatech.eu/de/faq/eyetv-32-bit-macos-highsierra-10-13-4/ There is also a new topic in our forum: https://eyetvforum.com/index.php?/topic/2489-eyetv-32-bit-macos-highsierra-10134/ cheers Edited May 4, 2018 by thomaskud add link Quote Share this post Link to post Share on other sites
JanG 1 Report post Posted May 4, 2018 4 hours ago, thomaskud said: Dear JanG, lgl and all, - 29min crash problem: if we start - or restart the EyeConnect.APP the system scheduler is reset and the “29 Minute” crash is gone - seems to us, as it now works on 2 customers system without error. - eyetv 3 32bit & macOS HighSierra 10.13.4 see our FAQ: https://www.geniatech.eu/de/faq/eyetv-32-bit-macos-highsierra-10-13-4/ There is also a new topic in our forum: https://eyetvforum.com/index.php?/topic/2489-eyetv-32-bit-macos-highsierra-10134/ cheers Does not work here. 😞 Also this idea doesn't seem to be very convincing as every restart of the computer would help as well. Still 29 minutes here and than the full crash as described above. All this all is very discouraging - and, actually, I am asking myself on what systems you are testing your software? And I cannot imagine that it should be impossible to identify why the recording stops after 29 minutes. You are speaking of the system scheduler that needs resetting. Then where are the three lines of code that reset the scheduler after 28 minutes and everything would be fine? Heck, and no consequences of the opening my computer to your chinese ghost programmers. Yes, I am angry! Meanwhile I am paying for my Gracenote EPG abo without being able to use it ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
JanG 1 Report post Posted May 5, 2018 (edited) @thomaskud: Some more hints - as I still cannot truly believe that you have no idea as to where to locate the issue -: 1. The behavior of EyeTV on my computer changes with every update of macOS. So it seems to be very clear to me that some component of EyeTV is colliding with some system component starting with macOS 10.13. Apple usually documents its changes to sensitive system components very well. So, why not crosscheck this data with EyeTV components? 2. You say you cannot reproduce the problem on your computers? How is that? What makes your computers different from mine and Igl's and so on? Are you using server editions of macOS? Are you developing EyeTV on Macs at all? Are only people in certain regions of the world affected? Have you tried to reproduce the problem on an ordinary customer Mac? What are the differences to your development computers? Why can't you just let @thomaskud setup a new system and check whether he is able to reproduce the issues (instead of relying on customer help)? If you have done that and @thomaskud has not been able to reproduce the problem, ask yourselves: why is that? What makes his computer different from those in China? 3. Ask yourselves whether the 29 minutes problem isn't indeed a 30 minutes problem (but counting starting at 0 seconds, so after 30 min the counter shows 29:59 which may be rounded to 29 minutes in EyeTV). What processes are reset after 30 minutes? In EyeTV? On the Mac? That also affect WLAN and/or Ethernet and Sat>IP? So look for numbers in your source code like 30, 1800 and so on. 4. The problem has nothing to do with EyeConnect.app. I renamed the folder that includes the app and after restarting the computer and checking in the activity monitor that EyeConnect was not running, EyeTV behaved as always recently, i.e. it stopped working after 30 min. (Yes, 30 min.) Of course, without EyeConnect I could not stream any content to my iPad. 5. For EyeTV to crash it is not necessary that a recording is made. The program even crashes if completely left alone without recording and without viewing - al least on my two computers. 6. First, I am getting the impression that again the users are doing more for bug fixes than Geniatech. Second, I am getting the impression that your programmers have so little knowledge of English that they have difficulties to understand at least what is written in this forum, and probably the same is valid for the source code. So, please, @thomaskud, where are Geniatechs efforts? Is an experienced programmer who knows the details about EyeTV working on this issue? It is in the way of becoming ridiculous that you cannot reproduce the issues, not even to mention identifying the source of it.This thread was started 5 months ago - and where are we? - Nowhere. With no ideas. And some guessing about the source of the issue - that is plainly wrong. What the heck. Edited May 5, 2018 by JanG Quote Share this post Link to post Share on other sites
JanG 1 Report post Posted May 5, 2018 And, believe me, I would appreciate nothing more than an honest answer about Geniatech and their dedication (and even size). 🙂 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hape 0 Report post Posted June 17, 2018 I have the same problem under 10.13.5 on my MacBook Pro 13 Retina early 2015 ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
DEG 0 Report post Posted November 20, 2019 I had and still have the same problem with my MacBook Pro with all versions of OSX 10.12x, 10.13x and 10.14x. Now I upgraded my iMac to OS Catalina and installed Eye TV Version 4.0.0b9n (8512) hoping that there was a solution to this problem. The result: Same old story again, eyeTV crashes after about 20 minutes, you have to reset eyeTV completely. My conclusion: If you want to watch TV on your iMac or Mac Book and you have to use a satellite dish, then eyte TV products are compeltely useless. Like many other members I spent many lots of hours testing lots of changes in my configuration on my MacBook Pro / router (fritz-Box 7490) / network (WLAN and Ethernet) settings, nothing worked. The software runs without any problem with an old iPad and with iPhones with different IOS-versions. In another environment (Cable-TV and eyeTV diversity stick) the eyeTV Software is running without any problem with my MacBook Pro, recording and watching TV runs flawlessly since more than seven years . Quote Share this post Link to post Share on other sites
augenschmaus 0 Report post Posted November 21, 2019 Moinsen. Obwohl mir der Überblick über alles Gesagte hier im Thema abgeht, würde ich gerne auf einen Kernpunkt eingehen. Ebenso bei mir stoppt das Bild (im Vollbildschirmmodus lediglich) ungefähr nach der von Euch angegebenen Zeitspanne, also ca. 20 - 30 Minuten. Das Bild friert ein und bei eyeTV geht nichts mehr. Ich glaube sogar den ganzen Rechner (Luftbuch 2015) habe ich neu gestartet. Etwas hilft: Solange ich den Mauszeiger auf der eingeblendeten Steuerung belasse, was an sich eher lästig ist für den Sehgenuß, stürzt hier nichts mehr ab. Das ist höchst seltsam, aber es funktioniert. Vergelts Gott. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ton 29 Report post Posted November 21, 2019 Today I wanted to check on the usage of EyeTV on a iPhone/iPad. In preferences/iPhone it "use My EyeTV" is set but all isgreyed out. Ans since I have no inkling as to what Password to use I cannot check it further out. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JanG 1 Report post Posted January 3, 2020 (edited) News: On my computers nothing seemed to help. Yet, I tested EyeTV 4 through all betas and finally purchased the so called final version. It worked perfectly - until I purchased a second version for my MacBook Air. Look and behold: The same nasty 29 min bug was back in full beauty that was finally gone while using different 'versions' of EyeTV on my laptop and iMac. So now I suspect that Geniatech is not able to handle the use of multiple licenses owned by the same user in the same network. I have informed their bloody support and posted about it in the EyeTV 4 (Mac) forum on this site. But I can only hope that they are willing and capable enough to address this issue. I'll keep you informed. Edited January 3, 2020 by JanG Quote Share this post Link to post Share on other sites
elbland.computer 0 Report post Posted May 15, 2021 Workaround: I had a client with the same problem („stops view (and with it recording) after 29 minutes“). Environment: EyeTV Netstream 4Sat Eyetv v3.6.9 (7528) iMac (21.5-inch, Mid 2011) macOS High Sierra v10.13.6 Router: Speedport W 724V Typ A Switch: Fritz!Box 4020 as IP Client - set as Mesh Repeater - set as IP-Client - connected to network via LAN Networksharing settings: -allow access for applications -allow UPnP The Setting: EyeTV Netstream 4Sat <-Ethernet-> Router <-Ethernet-> Switch <-Ethernet-> iMac The Problem: After every 29 Minutes eyetv stopped with live tv and/or recordings. The „EyeTV_date.wakeups_resource.diag“ says: Quote Event: wakeups Action taken: none Wakeups: 45001 wakeups over the last 85 seconds (529 wakeups per second average), exceeding limit of 150 wakeups per second over 300 seconds Wakeups limit: 45000 Limit duration: 300s Wakeups caused: 45001 Duration: 85.04s Steps: 34 The Solution: EyeTV Netstream 4Sat <-Ethernet-> iMac The complete setting is now (working without interruptions): Router <-Ethernet-> Switch <-Wifi-> iMac <-Ethernet-> EyeTV Netstream 4Sat @Igl: thank you for your pre-work Quote Share this post Link to post Share on other sites
Raphi 0 Report post Posted September 17, 2022 (edited) Ich belebe diesen Beitrag mal Die hier im vorigen Post vorgeschlagene Lösung funktioniert bei mir (mit dem KabelTV-Netstream 4C) überraschend ebenfalls: Den Netstream 4C direkt per Ethernet an den Mac (bei mir ein MacMini late 2012 mit 2,3 kHz QuadCore i7 mit MacOS 10.14 Mojave) anschliessen! Das ist eigentlich erstaunlich, dass das klappt, denn der Netstream 4C bekommt vom Mac keine feste IP-Adresse, sondern eine selbst zugewiesene (siehe Einstellungen => Netzwerk). Trotzdem erkennt EyeTV 3.6.9 anscheinend die TV-Signale vom Netstream und bekommt diese direkt per Ethernet (dass das TV-Signal direkt über Ethernet reinkommt, kann ich mittels des Mac-Hilfsprogramms iStat-Menüs sehen). Vorteil: Die Verbindung per Ethernet ist stabiler und EyeTV 3.6.9 reagiert beim Umschalten gefühlt schneller, als über WLAN. Ausserdem kann ich am selben Mac mini zwei TV-Programme gleichzeitig verarbeiten, zB eine Sendung aufnehmen und eine andere anschauen. Nachteil: TV kann dann nur an dem einen Mac, an dem der Netstream hängt, angeschaut werden und nicht von mehreren Endgeräten. Der Netstream 4C gibt sein TV-Signal dann ja nicht zum Verteilen in die FritzBox 6591. Aber gut, da die Cable/Kabel-Fritzbox 6951 sowieso von Haus aus als IP-Server fungiert, kann ich per Fritz-App auf dem iPhone/iPad - oder aber über VLC die TV-Sender zumindest anschauen (dann aber nicht aufnehmen, was für mich gut zu verschmerzen ist). Edited September 17, 2022 by Raphi Quote Share this post Link to post Share on other sites